16 Şubat 2009 Pazartesi

Ruzgar yedi aylık, ek gıda 2


Aslında Rüzgar 7 ay 1 haftalık..Yorgunluktan ve yoğunluktan oldu bu gecikme..Bu aralar tezimle ilgili benim bile inanamadığım aşamalar kaydediyorum, bedeli de uzak kalmak oluyor..

Bu ay boy kilo yok, doktor bilirkişisi 9 aylık olana kadar görmeyecek Rüzgar' ı..Olurda hastalanırsa gelirsiniz ama artık her ay gelmeyeceksiniz dedi..Aslında, 5 dakika mesafedeki aile hekimimize gidebilirdik boyu ve kilosu ölçülsün diye ama yağmur ve tez sebebiyle gidemedik..

Tahminen..

Boy: Ooooo, bak annesi bak, sığmıyor kucağıma, adam oldu adam..
Kilo: Annecim hadi sen artık yürü, belimde 2 adet fıtıklı bölge var, taşıyamıyacağım seni..
Baş çevresi: Koca kafalı seni, kime çektin bilmem..

Bu ayki bilimsel verilerimiz bunlar..

Duygusal verilerimize gelince..

Yahu çok güzel bakmaya başladı Rüzgar..Öyle gözünü gözüme dikip bakıyor ki utanıyorum valla..Kendi aşkımdan utanıyorum sanırım :) Ama o da bana pek bir anlamlı bakıyor..

Suluktan değil mümkünse benim tepeme diktiğim pet şişemden su içmek istiyor, engellenince de ağlıyor..E tabiki aynı şişeyi paylaşmak onun sağlığı içi tehdit edici olabilir, ben de yanında içmiyorum şişeden su..Ona ayrı ve küçük bir pet şişe alabilirim ama doktorumuz hazır su da olsa kaynatacaksın dedi :( Sonuçta gene de suluktan değil bizim bardaklarımızdan yardımla içiyor suyunu..Bardağı tutmak istemesi de çok şeker..

Oyun halısına sırt üstü bıraksak da yüz üstü buluyoruz her seferinde..Önüne koyulan bir hedefe ulaşmak için totosunu öyle bir dikiyor ki havaya..Parantez oluyor çocuk..Ama emeklemiyor..Biz de çok teşvik edici değiliz doğrusu, burada doğal gaz yok, bir oda klimayla sıcak diğer her yer soğuk..Yeri dar olmasın hareket ederken istiyorum..Zaten çok da hevesli değil o da..Burda 1-2 ay sonra havalar ısınır..9 aylıkken emeklesin , napalım..Zaten emeklemek istese biz istemesek de emekler..Durduramayız yani..O zamanlamayı kendisine bıraktık, hiç motive etmiyoruz sadece..Bu aylarda yürüteç kullananlar var ama sorduğum fizyoterapist arkadaşlarım alma, alacaksan da önce emeklesin sonra al dediler..Şimdilik düşünmüyoruz yani..


Bu arada oyun halısında çoook uzun zamanlar geçiriyor..En az yarım saat..

Desteksiz oturabiliyor ama bence çok başarılı değil hala, ya öne ya yana kayıyor..Zaten oturma zamanlarını mama sanalyesinde geçiriyor genellikle..Oturmaktansa ayakta durmaya bayılıyor..Ayaklarını öyle sıkı basıyor ki..Gene fizyoterapist arkadaşlarım dediler ki bu basmalar refleksmiş, kaybolacakmış yakında, korkmamalıymışım o zaman niye basmıyor diye..

Oyuncak seçiyor, şıkır şıkır eden aslan yüzü olan bir çıngırağı var..Hepsinin içinden onu seçip alıyor..En uzunda onunla oynuyor..

Saçlarımla oynuyor, evet evet çekmiyor oynuyor ensemdeki uzamaya çalışan saçlarımla..Sanki seviyor gibi bebeğim...

Kendini aynada görünce çok eğleniyor..

Gel gel hareketini öğretmeye çalışıyorum, öğrenmiyor :))Ama ellerimi dikkatle izliyor, dikkat ediyorum kendi parmakları da kıpırdıyor ama o kadar..

Adını kesin öğrendi..Osman deyince bakmıyor ama Rüzgar deyince bakıyor..Evet, evde günde 3 kere Osman deneyi yapılıyor bu aralar..

Birinin arkasından ağlıyor!!! Bu en heyecan verici gelişme..Mesela işten gelip kucağıma şöyle bir alıyorum, 2 sn kadar..Sonra malum hastaneden geliyorum, üstümü değiştirmek için geri veriyorum..Çığlık atarak ve öyle içli ağlıyor ki..Bugün de dayısı için ağladı..Yani biliyor, ayırt ediyor ve seçiyor!!!

ba ba ba ba diyebilse de de de de de de favorisi...Ama bilinçli değil, laf olsun diye :))

Gelelim ne yiyor kısmına..Bir kere oğlumun artık mama sandalyesi var..




Sevdi sandalyesini..Ben yemek yaparken mesela, gayet güzel oynuyor oyuncaklarıyla..Sıkılınca ben yanına gidiyorum, kollarını bir kaldırışı var ki havaya..Gel deyince çağırana doğru hamle yapmayı da öğrendi..

Ek gıdalar demiştim..

Sabah kahvaltı..Yarım muz, 1 yemek kaşığı lor - gerçekten lor olsun ama, tuzlu çökelek gibi şeyler satıyor bazı şarküteriler-, yarım yumurta sarısı, ekmek içi -ev yapımı, tercihen kepekli-,pekmez ya da ev yapımı ayva reçelinin taneleri, anne sütü ya da ev yapımı yoğurt..1-2 gündür pek istemese de genelde bayılarak yiyor..

Öğlen sebze çorbası, ne varsa ondan diyelim kısaca..Genelde yoğrutla seviyor..Hazır alınmıyor hiçbirşey, ben de nasıl becerdiğimi bilmesem de tüm koşuşturmacanın içinde bir şekilde başarıyorum..Sadece çorba değil evde yaptıklarım, herşey ama herşey..Koşuşturmaca listem: Aynı hastaneyebağlı şehrin iki ucundaki 2 hastane arasında haftanın 4 günü gidip gelme ve günde ortalama 20 hasta görme, uzmanlık tezi yazma, yağmur yoksa her gün Rüzgar' ı gezdirme, evi temiz tutmak konusunda takıntılarımla başa çıkma, nedense herşeyi ütüleme, düzenli yemek pişirme, birtakım kocaman işleri sıraya koyup bitirme, vs. vs. Çok değilmiş sanki ama bana çok gibi geliyor bu aralar..

Akşamüzeri ve akşam ise..Meyve- yoğurt- irmikli meyveli yoğurtlu muhallebi...tarif: irmik pişer, meyve cam rendede hazılanır ve irmiğe eklenir, üzerine de yoğurt..Rüzgar bayılarak yer, anne de dayanamaz Rüzgar' ı yer, Rüzgar dayanamaz de de de de de der..Sanırım ya yeter bırak sıkıldım demek ister..

Rüzgar büyür, Iraz da büyür..

6 yorum:

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

çok şeker yazmışsın ırazcım. bizim oğlanların hareketleri de benziyo demekki. tuna da emekleyemiyor, mama sandalyesinde saatlerce oturuyor. gel deyip elimi uzatınca kelebek gibi kanat çırpıyor kollarını açıyor. bana pek bi aşık bakıyor. dur ben gaza geldim bi oğlumu öpeyim geleyim

Iraz dedi ki...

öptün değil mi cok cok :))

Hülya bana pazar sabahları kesin birşey oluyor, geçen pazar bu saatlerde gene herkesten önce kalkıp arkadaşım eşek dinleyip ağlamıştım, şimdi de senin yorumunu okudum gözlerim doldu..allah allah..dur ben de o zaman migros a gideyim, kocama kahvaltı hazırlayayım, mutlu olalım pazar pazar..
öptük sizi..

PrimaRima dedi ki...

Kocaman bir maşallah dedim burdan, gözlerine kirpiklerine bayıldım :)

Iraz dedi ki...

:)
teşekkürler..

Güneş Büyüktelli Akay dedi ki...

Maşallah rüzgara,begümde emeklemeiyo dedim ama şimdi tutamıyorum..Güzel bir fikir olursa bende çok seveneceğim resim konusunda.
www.gunescuneyt.com
Sevgiler.

Iraz dedi ki...

ben de bekliyorum artık emeklemesini :))

razıyım hiç durmamasına çünkü böyle tamamen bize bağımlı..

albümü mü kast ettin? scrapbook delisi oldum, ücretsiz download siteleri buldum..

burdan paylaşacağım :))