11 Nisan 2011 Pazartesi

Bu aralar..



Elimdeki kitap J:J Rousseau, Emile- Bir Çocuk Büyüyor..

“Emile” Rousseau’nun ikinci romanı imiş,Çocuk eğitimi üzerine demek yeterli sanırım..Başkalarının koyduğu kurallar çocuklarımızı köleleştiriyor mu? Özgürlük nedir gibi sorularınız varsa bence iyi bir adres olabilir, çok başındayım, bitirince özetleyeceğim, bir ara başlamıştım ama yarım kalmıştı, şimdi tekrar..Ben alternatif eğitim modelleri ile bu kadar ilgiliyken ve odağımda uzunca bir süredir Montessori pedagojisi varken, Dr. Maria Montessori' nin Rousseau' dan etkilendiği bilmek bu kitabı okumak için motivasyonumu arttırıyor tabiki..
Burada kitabı okumuş biri tarafından verilmiş özet var, tık...
Burada da hazır alternatif eğitim demişken okunabilecek bir yazı, tık tık...


Ve okumak için sipariş ettiklerim ise;




Çocuklarda Uyku Sorunları ve Çözümleri,Dr. Richard Ferber.Bu kitabi çok önemsiyorum, Ferber Yöntemini Ferber' in kaleminden öğrenmek için..


Çocuklarla El Ele Ebeveynlik, Pam Leo..Doğal ebeveynlik ile ilgili kafa karışıklığının biraz önüne geçebilmek için belki..

Detaylar için tık tık tık...


Ve sonra sipariş edeceklerim:

Bu Rüzgar için, Derin' le çok eğlendik Adana' da,ağaç olduk, zürafa olduk,eminim Rüzgar sevecektir ve belki de yogaya başlamak isteyen annesini motive edecektir..




Diğerleri ise benim için ve seveceğinden emin olduğum Turgut için..Yine alternatif eğitim, Waldorf bu sefer..







Hiç yorum yok: