21 Kasım 2008 Cuma

Rüzgar sünnet oldu..



Hepsi bu..Rüzgar sünnet oldu..

"Erkek oldu" değil..

"Adam oldu" değil"..

"Büyüdü.." hiç değil..

Oğlum sünnet oldu..







Hamileyken karar alma gayretimiz vardı Turgut'la..Önce acaba büyüdüğünde "hatırlamak isterdim" der mi diye kaygılandık..Ama sonra ben hızla hatırladım ki bazı kararlar çocuklar için anne babaları tarafından alınır..Ben oğlumun canının bariz yandığını hatırlamasını istemiyorum..Ya da vücudunun bir parçasını biraz sağlık biraz da toplumsal alışkanlıklarımız için kestireceğimizi nasıl açıklayacağımızı düşünmek istemiyorum..Tabiki milyonlarca erkek var ülkemizde bu açıklamaları duyarak hatta çoğu zaman duymayarak sünnet olan ve de hiçbir psikolojik sorun yaşamayan..Eşlerimiz, erkek kardeşlerimiz, babalarımız, arkadaşlarımız..Ama ben istemedim, işte hepsi bu..

Sonra sünneti kimin yapması gerektiğini düşündük..Herhangi bir sünnetçi olmayacaktı..Evet onlar çok pratikler ve tecrübeliler ama bunu istemedim.."Doktor" olacağı kesindi..Ama neci? İnsanın doktor arkadaşlarının olması süper, doktor kuzen daha da süper..Bernacım, doktorum, dostum dedi ki ürolog, çocuk cerrahı ya da plastik cerrah..Kuzenim, doktorum, Füsun ablam dedi ki o kadar basit ki hiç fark etmez..En son Rüzgar'ın doktoru dedi ki, Serkan Sayılıkan..Sanırım artık birbirimizi tanıyoruz Rüzgar'ın doğumundan beri bizimle olan doktoru Cemal Bey'le..Çünkü şunu ekledi..Serkan Bey çok iyi bir doktor ve de en önemlisi çok iyi bir insandır..O zaman tamam, iyi bir insansa daha da tamam..

Önce tetkikler..Kan alındı oğlumdan, ağladı ama, çok ağladı..Bebeklerde olurmuş, kanı pıhtılaştı, uzun sürdü..Kucağıma alıp tamam annecim bitti dediğim anda uyudu..İçim parçalandı..Yahu buna bile içim parçalandı..Akciğer grafisi..Kolay oldu çünkü hala uyuyordu..Sonra beyaz küre biraz yüksek çıktı..Serkan Bey belki anestezi uzmanı pediatri onayı ister dedi, sonra da ekledi, grip gibi birşeyler?Evet..Biraz burnu aktı, hapşurdu falan ama geçmişti? Herneyse..Sorun olmadı..Anestezi uzmanı tamam olabilir dedi, sabah ilk ameliyat bizimki olacak,08:00 de..Son emmesi en geç 05:00 olacak..Ben Rüzgar'ı 04:30 da uyandırdım ve de 05:00 a kadar emzirdim..Sabahları çok keyifli olan oğlum o gün de hastanede gülücükler saçtı herkese..Biz çok endişeliydik tabiki..Biraz da tarif edemeyeceğim bir şekilde suçluluk hissediyordum..Derken geldiler ve hazırladılar oğlumu..

Yarım saat sonra geri geldi..Önce hafif bir ağlama..Ama sonra..Daha önce hiç yaşamadığımız şiddette ve acıdan olduğu çok belli olan bir ağlama..20 dakika sürdü..Ben hemşire odası ve Rüzgar'ın odası arasında anlamsızca çok ağlıyor diyerek gidip gidip geldim.Hemşire demesin mi çok normal, benim oğlum 2 saat ağladı diye..Eyvah..Ama olmadı, ağrı kesici fitili aldı ve az sonra sustu..Evet evet sustu..Aaaaa tabi anneannenin battaniyesine koyup sallama fikrini bugüne kadar yaptığımız gibi reddetmedik..Hızla kabul edip uyguladık ve Rüzgar ne yaptı, hızla uyudu!!! Yaşasın geleneklerimiz ..Doktorumuz geldi gördü ve de gidebilirsiniz dedi..Eve geldik,reçetemizde 1 antibiyotik, 1 ağrı kesici,1 pomad ve 1 sakinleştirici vardı..Sakinleştirici sayesinde sanırım, o gün hep uyudu..Ertesi gün sargıları alınırken biraz ağladı ve huzursuz oldu..Ama geçti..

Bize de kocaman bir ohhh kaldı..Bitti diye mutluyuz..Neden sünnet ettiriyoruz, toplumsal bir baskı mı, dini baskılar mı daha doğrusu inançlar mı - ki bizim sebebimiz bu değil- ya da sağlık tedbiri mi..Bunun üzerine çok tartışılır ama biz şimdi şu kocaman "ohhhh" un tadını çıkartıyoruz..

Eklemeden geçemeyeceğim..Doktorumuz gerçekten "iyi bir insan" idi..Biz ona bir şekilde teşekkür etmek istedik ama bulamadık..Sonra dedik ki çiçek??? Bu benim hiç içime sinmedi, üstelik de kuru çiçek sevmem..Tazesi 2 gün sonra atılacak ve yazık olacak..Hay allah derken dedim ki "fidan" ?!? Turgut da çok sevdi bu fikri. hemen girdik TEMA 'nın sitesine.."Bize katılın" a tıkladım, üye oldum, "bağış yapın" a tıkladım. Şimdi Uşak Hatıra Oramında Dr. Serkan Sayılıkan adına dikilmiş 5 adet fidan var, onun adına bir sertifika düzenlettik, bu dünyada dikili ağacınız var artık doktorcum diyeceğiz ve de teşekkür edeceğiz..Sertifika düzenleyicisi de Rüzgar Suman oldu..

Oldu da bitti maşallah..

2 yorum:

Maya ve Elya'nın annesi dedi ki...

Geçmiş olsunnn, ben de hep düşünürdüm oğlum olsa ne yapardım diye, kesin doğduktan hemen sonra yaptırırdım diye düşünmüştüm :)
Sevgiler

Iraz dedi ki...

bence de aslında doğduktan hemen sonra yaptırmalıymışız..ama hiç beklemediğim bir şekilde sezaryene alınınca tüm organizasyon becerimi kaybetmiştim..

neyse ki bitti gitti..

sevgiler..